Raport CSALB 30.09.2017

Raport privind soluționarea alternativă a litigiilor în domeniul bancar

În primele 9 luni ale anului 2017 au fost înregistrate:

  • 300 (aproximativ) de solicitări telefonice adresate de către consumatori;
  • 662 solicitări scrise:
    • 267 dintre solicitările scrise au fost conforme;
    • 381 au fost întrebări sau solicitări de informații diverse/generale la care Secretariatul de Procedură a răspuns în scris;
    • 14 cereri neconforme.

 Modalitatea de transmitere a cererilor conforme:

  • 184 au fost transmise via e-mail;
  • 46 au fost aduse și înregistrate de consumatori la sediul CSALB;
  • 37 au fost trimise de consumatori prin poștă.

 Clasificarea celor 267 de cereri conforme:

  • 73 transformate în dosare (4 dosare conexate în 2 dosare);
  • 47 în faza de filtru (verificarea documentelor);
  • 147 clasate;

Evidența celor 73 dosare gestionate prin procedura de conciliere (71 dosare în urma celor două conexări):

  • 25 hotărâri pronunțate;
  • 15 încheieri pronunțate (2 dosare conexate);
  • 7 note de soluție transmise;
  • 7 dosare preliminare;
  • 14 dosare în faza de discuții/ședințe cu părțile (2 dosare conexate);
  • 2 hotărâri de inadmisibilitate;
  • 1 dosar în care comerciantul s-a retras din procedură.

 Sursa de informare a consumatorilor cu privire la existența CSALB:

  • Bănci 27% (contracte de credit, răspunsuri la reclamații, angajați din front office, site-ul băncii, pliante în agenții)
  • ANPC 21%
  • Cautare pe internet (Google, site CSALB) 8%
  • Presă 7%
  • Facebook 4%
  • Cunoștințe/prieteni 4%
  • Neprecizat 29%

NOTĂ:

Interesul și nivelul de conștientizare ale consumatorilor față de CSALB au crescut față de anul trecut. Rezultatele raportate la numărul de dosare în analiză sunt cu aproape 50% mai bune în primele 9 luni din 2017, față de întreg anul 2016, conform cifrelor comparate:

În anul 2016 (martie – decembrie) s-au înregistrat:

  • 235 de cereri conforme – 23,5 cereri pe lună;
  • 46 dosare – 4,6 dosare pe lună;
  • 26 solicitări neconforme – 2,6/lună.

În primele nouă luni din 2017 s-au înregistrat:

  • 267 cereri – 30 de cereri pe lună;
  • 73 dosare – 8,1 de dosare pe lună;
  • 14 cereri neconforme – 1,5/lună.